Starbucks, Küresel Satışlarında Düşüş Yaşadı
İsrail’in Gazze Şeridi’ne yönelik artan saldırılar sonrasında, birçok İsrailli marka için uluslararası boykot çağrıları yapılmaya başlandı. Bu markalardan biri de Starbucks oldu.
2025 mali yılının üçüncü çeyreği olarak kabul edilen ve 29 Haziran’da sona eren mali dönemde, ABD merkezli kahve zinciri Starbucks, küresel satışlarında %2’lik bir düşüş yaşadı. Bu, şirketin art arda altı çeyrektir düşüş yaşadığı bilgileriyle birlikte paylaşıldı.
Raporlara göre, Starbucks’ın küresel karşılaştırılabilir mağaza satışları da aynı dönemde %2 oranında azaldı. Kuzey Amerika ve ABD’deki mağaza satışlarında da benzer bir düşüş gözlendi.
Diğer yandan, Starbucks’ın uluslararası karşılaştırılabilir mağaza satışları neredeyse sabit kalırken, Çin’deki satışlarında %2’lik bir artış yaşandı.
Geçen Yıla Göre Kârında Büyük Bir Azalma
Kahve zincirinin geliri, geçen yılın aynı dönemine göre %3,8 artarak 9,5 milyar dolara ulaştı. Ancak, şirketin kârı aynı dönemde %47,1 azalarak 558,3 milyon dolara geriledi. Hisse başına kâr da geçen yılın aynı dönemine göre %47,3 azalışla 49 sente düştü. Starbucks, küresel satışlarında altıncı çeyrekte art arda düşüş yaşayan bir trend sergiledi.